Göçmen Kuşlar-1

Burayı aslında bir günlük gibi kullanıyorum ancak sağolsun okuyan sayısı da oldukça fazla. Bu yazımı artık hayatımda yeni bir yola girdiğim ve kendimi gaza getirmek amaçlı yazdığımı belirtmek isterim. Uzun süredir aklımda olan başka bir ülkede yaşamak fikri için en somut adımı geçen hafta aldım ve online ielts kursuna kayıt oldum. Mart 2019 tarihinde sınava gireceğim.

Öncelikle kendimden bahsedeyim. Ben 28 yaşındayım. Bu mükemmel eğitim sistemiyle yoğurulmuş bir jeoloji mühendisiyim. İlkokul,ortaokul,lise ve üniversitede İngilizce görüp bir türlü yeterli seviyede öğrenemeyen biriyim. Derdimi anlatacak kadar biliyorum diyelim. 

Yaşadığı
m hayattan bahsedeyim birazda. Egede güzel bir sahil kasabasında iyi bir işim var. Arabam var. Bekarım ve hayat benim için Türkiye'deki çoğu insana göre gayet güzel. Ama mutsuzum. Neden mutsuzum? Çok sıkıldım. İnsanlar beni çok sıktı artık. Toplumsal olarak bozulan ve giderek kötüye giden bir yapımız var. Benim gibi çok şükür mantığında bir insan değilseniz hep daha iyisini ve güzelini arıyor ve bu bozulma sizi çok yoruyor muhtemelen. Para mutluluk verir mi? Aslında verir ama bizim gibi maaşlı çalışan insanlara pek vermez. Çok fazla para kazanıp kendinizi, özellikle iş hayatında, çoğu insandan izole edebiliyorsanız para çok mutlu eder eminim. 

Yaklaşık 4-5 senedir çalışma hayatının içerisindeyim. İnanın çok kalitesiz ve riyakar insanlar var bu hayatta. Gerçekten leş bir ortam. Aldığınız paraya değmeyecek bir stres var. Tüm bu etkenler kar topu gibi büyüdü artık ve en sonunda ben gidiyorum dedim. Bu yola çıktım. Zaten bu yazının devamı gelecek sonuç olumlu da olsa olumsuz da olsa bu yazıları yazıp yaşadığım süreçleri, benim gibi bu ülkeden gitmek isteyen insanlarla paylaşacağım. 

Öncelikli olarak göç etmek istediğim ve benim meslek sınıfımı nitelikli olarak gösteren ülkelerden ikisi, Kanada ve Avustralya. Maden ve Laboratuvar sektöründe iş arıyorum açıkçası ve bu iki ülke bu açıdan çok geniş bir sektör. Şimdi bu ülkelere nitelikli göçmen olarak başvurmak için ilk sahip olmanız gereken şey, yabancı dilinizin yeterliliğinizi sağlamanız. Kanada'nın bazı eyaletlerinde Fransızca da geçerli bir dil. Ama ben İngilizce' yi hedefliyorum. İngilizce seviyem intermediate, yani orta seviye. Dediğim gibi derdimi anlatacak kadar. Hedefim her bir bölümden 7 ve üzeri almak. Kayıt olduğum sitede seviyenize göre ve hedefinize göre size bir program çıkarıyorlar. Benim çalışma programım sınava kadar; 28 haftada haftalık 9 saat olmak üzere toplam 230 saat çalışma. İlk iki hafta yani 18 saat sadece kelime çalışıyorsunuz. Mantıklı olanda budur zaten, ne kadar gramer bilirseniz bilin kelime bilmezseniz anlayamazsınız cümleyi, haliyle reading,listening, speaking falan yalan olur.

Bakalım bu süreç nasıl sonlanacak. Açıkçası önümde uzun bir yol var ve yolu düşünmüyorum. Yolun tamamını düşünmek motivasyonu bozabilir. Günden güne bakmak daha avantajlı olacaktır bu durumda. Bu süreci yaşarken buraya da yaşadığım süreci yazacağım. Sorusu olan da yorum kısmına yazabilir.

Not: Arkadaşlar şuradan ankete katılmanızı rica ediyorum. http://www.strawpoll.me/16437527

Yorumlar

  1. Geç kalmışsın.

    YanıtlaSil
  2. ben daha bilgisayar mühendisliğne yeni başladım ama bende düşünüyorum bu yüzden erkenden fransızca ingilizce ve almanca gibi dilleri kasacağım . benimde en büyük hayalim bu 2 ülkeden birisi . inş gidersiniz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Efexoru Bırakmak

Antidepresan Kullanırken Yaşananlar

Umursanmamak