Efexoru Bırakmak

Efexor dünyada en çok kullanılan ve bağımlılık yapan antidepresanlardan bir tanesi. Bir şekilde bu ilaca bulaştıysanız bıraktıktan sonra yaşayacaklarınız hakkında fikir sahibi olmanız için yaşadıklarımı paylaşmak istedim.

Öncelikle bu ilacı yaklaşık bir sene kullandığımı söylemem gerekir. 37,5 mg ile başlayıp sırasıyla 75,150,225,150,75 ve 37,5 şeklinde kullandım. Spor yapan arkadaşlar bilir eğer çok uzun soluklu bir koşu yapacaksanız piramit tekniği kullanılır ki kaslar zorlanıp yırtılmasın. Bu ilaç da aynı şekilde yavaş yavaş arttırılıp yavaş yavaş bırakılıyor.

Bugün itibari ile 15 gündür ilacı kullanmıyorum. Peki neler yaşadım bu süreçte? İlk herhangi bir etki görmedim. Muhtemelen vücutta halen ilaç dolaşıyordu. Bu arada ilaçları hep sabah içiyordum onu da belirteyim. Dediğim gibi ilk gün pek bir yan etki yaşamadım. Sadece akşam saatleri ufak bir gerçeklik hissi kaybı yaşadım. Bu his fiziksel bir his. Hasta olursunuz günlerce yatarsınız bi anda yataktan kalkarsınız ve bir tuhaf hissedersiniz ya öyle bir his yaşadım.

İkinci gün o gerçeklik kaybını tamamiyle yaşamaya başladım. Gerçekten yıllardır hastaymışım da bir anda kendime gelmişim gibi hissettim. Bu demek oluyor ki ilaç vücudu terk ediyor yavaş yavaş. Bunun yanında efexorun bir numaralı etkisi "brain zap" ları çok hafifte olsa yaşamaya başladım. Manyakça gelecek ama bu hissi özlemiyor değilim. Bazı insana sinir bozucu gelecektir. Çünkü; beynine elektrik bağlamışlar gibi çat çat elektrik çarpması yaşatıyor. Ben buna "lag" diyorum. İnternet bi an donuyor geri geliyor gibi. Online oyun oynayanlar bu durumu bilir. Fiziksel olarak bunları yaşarken de ruhsal olarak yine bir depresyon hali geliyor.Korkmayın kalıcı değil. Ama bırakma sürecinde alkol almayın benden size tavsiye.

En zorlandığım gün üçüncü gün oldu. Tüm bu yan etkilerin yanına bir de mide bulantısı,halsizlik ve uyku problemi eklendi. Uyku problemini ben ilaca başlarken de yaşamıştım. Sabahlara kadar oturuyor ve çıldıracak gibi oluyordum.Allah tan seroquel vardı da onla uyuyabildim. Ama bu uyku haplarını alışkanlık haline getirmemek lazım. Ben genelde moralim düşük olduğunda ve uyku problemi yaşadığımda içiyorum. Kendisi danayı bile devirecek kuvvettedir. Dediğim gibi benim için en zor bugündü. Ama aylardır bırakmaya hazırlandığımı unutmayın. Devamlı doz düşerek buna alıştırdım bünyemi.

Dördüncü gün ise bu etkiler azalmaya başladı. Şuan 15. gün geride kaldı ve yan etkiler tamamen geçti. Ortalama 1 hafta bir sıkıntı yaşadım. Şimdi kendimi ruhsal ve fiziksel olarak iyi hissediyorum. Özellikle ruhsal olarak çok güzel değişimler yaşadım. Eskiden dert ettiğim çoğu şeyi dert etmiyorum. Duygularımı ise kaybetmiş gibiyim. Aslına bakarsanız bu hem iyi hem kötü. İyi olan kısmı öyle arabesk tavırlara girmiyorsunuz. Daha toleranslı, daha rahat ve sakin biri oldum. İlacı kullandığım için memnunum benim değişimime yardımcı oldu. Ama çok yüksek bir bağımlılık gösteriyor insanlar bu ilaca karşı. Kişiden kişiye göre değişen yan etkileri var. Kategorisinde çok kuvvetli olan bir ilaç.

Bu ilaca başlarken de bırakırken de doktorunuza danışın ve onun kontrolünde olun.Kafanıza göre alıp kullanırsanız götü başı dağıtırsınız benden size tavsiye.


Yorumlar

  1. Merhaba. İlacı bırakma sureci ile ilgili birkaç soru sorabilir miyim?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ; 3 gün önce efexor 75 mg olarak kullanmaya başladım. Doktorum yanında ozaprin 5mg verdi.Teşhis olarak majör dep.+ anksiyete. 3ncü gün vede hafif baş dönmesi ve baygınlık yaptı. Ama uzun zamandır böyle bir rahatlık hissetmedim. Bilemiyorum Placebo etkisimi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. efexor bayağı etkili bir ilaç ancak 3. günde stabil bir duygu durumu oturtması pek olası değil. ama etki etmeme gibi bir durum yok muhtemelen alışma süreci. bu süreçte gel gitler olabiliyor. bazen rahat hissedersiniz bazen tedirgin ve mutsuz.

      Sil
  3. Ben 1 ay 75 mg 4 ay oldu 150 mg kullaniyorum ama kendimi de cok iyi hissetmiyorum bas dnmeleri ve halsizlik hep var dr birkcaktk ama ben biraz daha 150 mg kullanmak istedim nisanda doz azalimina gidicez ama cok korkuyorum cunku cnku tam selectrayi birakacakkken tekrar anksiytte nuks etti ve efexora basladim ama birakicammm cok istiyorumm

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, ben de 1 buçuk sene kullandım muadili sulinexi şimdi bıraktım 2 ay oluyor, mide bulantısı yemek yiyememe var neden acaba yoksunluk bu kadar uzun sürer mi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Antidepresan Kullanırken Yaşananlar

Umursanmamak