Lviv İzlenimleri, Gideceklere Tavsiyeler-1

Arkadaşlar Mayıs ayı başında 8 günlük bir tatil yaptım Lviv de. İnternette çok fazla rehber ve blog var biliyorum. Ama her zaman yeni bakış açıları iyidir.

Öncelikle Ukrayna' ya gittiğimde ki mali tabloyu vereyim. Ukrayna' nın para birimi UAH ve hemen hemen her yerde UAH geçiyor. Tavsiyem TR de dolar alıp ülkeye dolarla girip şehir merkezinde bozdurmanız.

7 Mayıs' da ki kurlar

1 USD= 26.50 UAH
1 USD= 4.20 TL

Arkadaşlar öncelikle benim gittiğim tarih ramazan ayının hemen öncesiydi. Kesinlikle ramazan ayında gitmenizi tavsiye ederim. Çünkü; ramazan öncesi her yer Türk dolu. Sayın mümin kardeşlerimiz ramazan öncesi son günahlarını yetiştirmeye çalışıyor. Tüm Avrupa ve Türkiye' de bir algı var o da Ukraynalı kızların fahişe olduğu. Arkadaşlar bu algı tamamiyle yanlış onu söyleyim. Yani neyi nerede aradığınıza bağlı olarak değişir. O yüzden rica ediyorum sokakta gördünüz kızlara hayvanca yaklaşmayın. Bunu yapan insanlar gerçekten çok komik şekillere düşüyorlar.

Öncelikle kalacak yerden başlayayım. Ben tek başıma gittim. Gittiğim dönemde Ukrayna' nın kurtuluş bayramı tarzı bir durumları vardı. Ben ev tuttum stüdyo daire ve bu bayramdan dolayı biraz fazla para ödedim. Geceliği 35 dolara kaldım. Kaldığım yer Malevich diskonun hemen karşısıydı. Lviv deki en iyi disko bu diyebilirim. Merkeze yürüyerek 10 dakika. Benim uçak biletim Ankara-Kiev şeklindeydi. Direk uçuşlar İST-Lviv, Ank-Kiev şeklindedir. Neden direk Lviv e almadım çünkü; mart ayında bileti aldım ve Kiev gidiş geliş 400 tl iken Lviv 800 tl idi. Neyse Kiev e indikten sonra Uber le tren istasyonuna geçtim. Havalimanı-İstasyon arası 80 UAH. Kiev-Lviv arası sabah 6 da hızlı tren var. 400 UAH fiyatı. Yani havalimanında 30 dolar bozdurursanız sizin için yeterli olacaktır. Trenle Kiev-Lviv arası 6 saat sürüyor. Ülkede yiyecek içecek çok ucuz. Neden ucuz olduğunu trenle yolculuk yaparken çok rahat anlıyorsunuz. 4-5 futbol sahası büyüklüğünde ekilen tarlalar. Köyler ve hayvanlar çok fazla. Bu da demek oluyor ki ithal etmiyorlar kendileri üretiyorlar.

6 saat sonunda Lviv tren istasyonuna vardım. Arkadaşlar temizliğe çok önem verdikleri söylenemez. O yüzden çok fazla beklentiniz olmasın bu konuda. Lviv tren istasyonundan merkez 70-90 UAH arası tutuyor. Malevich in önünde, evi kiraladığım adamla buluştum ve ödemeyi yaparak anahtarı aldım. Evi nereden ayarladın derseniz booking.com dan ayarlayabilirsiniz. Ben bir tanıdığım vasıtasıyla buldum. Ayrıca ev fiyatları yüksek geliyorsa. Merkezde mükemmel bir hostel var geceliği 6-8 dolar arası. Dream Lviv olması lazım adı. Size tavsiyem oraya gidince 100 UAH karşılığı bir ukrayna hattı almanız içerisinde 20 gb internet oluyor genelde. Ben lifecell den almıştım. Malevich e yakın forum lviv var oradan su vs gibi temel ihtiyaçlarınızı, hattınızı vs alabilirsiniz.

Evet başımızı bir yere soktuk. Sıra geldi karnımızı doyurmaya. Şimdi eğer yemek seçen biriyseniz ve farklı lezzetlere kapalıysanız burada biraz zorlanabilirsiniz. Yani Türk lokantaları var onlara biraz mecbur kalabilirsiniz. Benim gibi her önüne geleni yiyen biriyseniz sorun yok. İlk gün kırgızların lokantasında, özbek pilavı yedim. Gerçekten güzeldi. İlk gün yorgun olduğum için direk eve gidip yattım.

Yazının devamı gelecek.

Yorumlar

  1. 9 temmuzda lvivde olacağız Kırgızların lokanta adresini alabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. opera binasına çok yakın google maps e yazarsan çıkar. merkezde hemen

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Efexoru Bırakmak

Antidepresan Kullanırken Yaşananlar

Umursanmamak