Olgun Biriyle İlişki Yaşamak

Arkadaşlar öncelikle olgun olarak kendi tanımımı söyleyeyim. Çünkü; olgundan kastım yaşça büyük olan değil. Bana göre olgun birey demek; hayattan ne istediğini bilen, kendini tanıyan ve karşıdan ne istediğini bilen demektir. Bu genelde yaşanmışlıkla dolayısıyla yaş ile doğru orantılı olsa bile tersi durumlarda mümkün.

Bir erkek gözüyle bakacak olursak. Toplumsal baskının olmadığı durumlarda ki ben bu baskıya pek aldıran biri değilimdir: Bu sebepten kendimden yaşça büyük insanlarla ilişki yaşama fırsatım oldu, eminim çok erkek de bu baskı olmasa bu yönde daha sık tercih yapardı. Ben daha çok olaya iyi yönlerinden bakacağım.

Olgun kadınlarda gördüğüm başlıca özellikler: Fedakarlık, egodan sıyrılma, kibir olmaması, şevkat, anlayış ve ne istediğini bilmesi.

Biraz kadın ve erkekten bahsedeyim. Öncelikle kadın erkek olarak toplumsal adaletin sağlanması taraftarıyım. Ancak toplumda eşitlik ve adalet kavramları aynı şey gibi algılanıyor. Maalesef feminist arkadaşları biraz kızdıracağım ancak kadın erkek pek eşit değil. Bu tabiatımıza aykırı. İnsan evrimini tamamlayamamış zaafları olan bir varlıktır. Zaten eşitlik söz konusu olsa ve evrimimizi tamamlasak cinsiyetler olmazdı. Her insan tek başına doğurur, kimse başka birine ihtiyaç duymaz ve yalnız yaşardı. Söylediklerimi yanlış algılamayın. Kadınlara çok değer veren biriyim. Yani sonuçta annelik gibi kutsal bir şey bahşedilmiş onlara. Kadınların el üstünde tutulması taraftarıyım ancak maalesef toplumsal eşitsizlik var. Kadınlara ve erkeklere farklı misyonlar yüklenmiş. Örneğin; bir erkek evde oturup ev işleri ve çocuk büyütmeyi yapsa toplum olarak ona nasıl bakıyoruz? Kadınların bir çoğu bunu asalaklık olarak nitelendiriyor. Kadınların hemen hemen hepsi ki bu sadece Türkiye için geçerli değil erkeğin fiziki ve ekonomik olarak güçlü olmasını istiyor. Bunu itiraf etmeseler bile bilinç altında hep bu var. Başka bir örnek verecek olursak. Doktor bir kadın, hasta bakıcı bir erkekle evlenir mi? Elbet istisnalar vardır ancak kaideyi bozmuyor maalesef.

Konu çok dağılmadan asıl konuya gireyim. Fedakarlıkla başlayalım. Yeterli olgunluğa erişmiş kadınlarda en çok gözüme çarpan şey fedakarlık oldu. İnsan hayatı inişli çıkışlı maalesef. İnsanın kendini bulması olgunlaşması çok zaman alabiliyor. Ben böyle biriydim. Üstelik uzun süre devam eden hastalığım ve git gel duygularım olurdu. Arkadaşlar şunu söylemeliyim ki bu kadınlar gerçekten bunu anlayabiliyor. Yani hastalık nedir? Karşındaki insan neden böyle davranıyor gibi çıkarımlar yapabiliyor. Yeterli olgunluğa ulaşmamış bir insan ne yapar onu söyleyeyim; mutluyken hiç bir sorun yoktur sizinle birliktedir, ancak acı gerçeğe hazır olun ilk düşüşünüz de size tekmeyi vurur kesinlikle yanınızda göremezsiniz. Ama yeterli olgunluğa ulaşmış bir insan siz mutsuz olurken ve siz onu mutsuz ederken de yanınızda olabiliyor. Size inanıyor mutlu olabileceğinize inanıyor. Bundan büyük fedakarlık göremiyorum ben. Sevdiği için sevgisine sahip çıkıyor. İnanılmaz bir haz yaşarsınız umarım.

Olgun bir bireyde ego ve kibiri göremiyorsunuz. Kadınların genel profili ben seçilmem seçerim tarzındadır. Çok saygı duyduğum birinden bile şu cümleyi duymuştum " Ben istediğimi elde ederim" Allah' ım ne büyük ego ne büyük kibir. Gerçekten böyle insanlara gülüyorum çünkü; kimse kimseye muhtaç değil. Karşındaki insan senin üstüne düşüyor ve peşinden geliyorsa sevdiği için geliyordur. Ancak her sevgi gibi o da zamanla bitecektir. Günün sonunda eline kalan koca bir hiç olacaktır. İşte olgun insanlarda bu yok. Yani öncelikle ne istediğini biliyor ve isteklerini dile getiriyor. Sizden hoşlanıyorsa gelip sizle konuşuyor seni istiyorum diyor. İlişki içerisinde de öyle ben aramayayım o arasın o beklesin o yapsın gibi kaprisleri olmuyor. Şiddetli bir kavganın ardından bile gelip sizle iletişim kurup sorun neyse çözmeye çalışıyor. İnsanlar gurur kavramını çoğu zaman ego ve kibirle karıştırıyor. Maalesef gurur öyle bir şey değil arkadaşlar.

Olgun bir kadın sonsuz bir şevkat barındırıyor bunu da anlayış takip ediyor. Her konuda oturup konuşabilir neyi neden yaptığınızı anlatabilirsiniz. Sizi büyük bir anlayışla dinleyecektir. Sizinle iletişim kuracaktır. Bazı insanlar tanıdım ki onları tanımaktan hicap duyuyorum. Her konuda haklılar. Onlara tüm dünya saldırıyor, hayatta tek problemi olan onlar, hayatta tek doğru onlar. İşte olgun bir insanda bu pek olmuyor ve affetmeyi, anlayış göstermeyi çok iyi biliyorlar. Zaten yazının başında dediğim gibi ne istediklerini de çok iyi biliyorlar. Ne hissettiklerinden eminler. Nasıl olması gerektiğini biliyorlar.

Doğru yanlış bir çok ilişkim oldu. Şunu söylemeliyim ki olgunluk evet yaşla alakalı ancak bir ruh hali. Ne yaş bunu gösteriyor ne de fizik. Olgun görünmek için büyük büyük laflar eden. Büyük cümleler kullanan insanlara bakmayın onların nasıl hareket ettiğine odaklanın. Erkekler geç olgunlaşır derler ancak emin olun kadınlardan geç değil. Çünkü; erkekler doğuştan olgunlaşmaya mahkumdur. Ergenlik döneminden itibaren erkek çocuğuna büyüyeceksin ailene bakacaksın duygusu aşılanır ve bu onları olgunlaştırır. Zaten hayata çok erken atılıyoruz. Üniversite bitince askerlik ve iş hayatı başlıyor. Hatta üniversite okumayan erkekler 18 yaşında hayata başlıyor. Bu yüzden gerçekten erkek olarak olgun kadınlarla olmak istiyoruz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Efexoru Bırakmak

Antidepresan Kullanırken Yaşananlar

Umursanmamak